tel +48 22 891 14 07

tel +48 502 519 958

tel Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Maty grzewcze skuteczne w odladzaniu podjazdów dla samochodów

Maty grzewcze

Ogrzewanie podjazdu zimą

Idąc ulicą w okresie zimowym, kiedy wszystko jest pokryte śniegiem, możemy trafić na pas, w którym biały puch uległ rozpuszczeniu i pozostawił po sobie czysty, suchy chodnik. Zwykle w mieście jest to efekt przebiegających pod ziemią rurociągów z ciepłą wodą, która ogrzewa ziemię do temperatury dodatniej i powoduje stopienie śniegu oraz wysuszenie powierzchni. Tę samą zasadę można wykorzystać do zimowego oczyszczenia podjazdu dla samochodów lub przygotowania wyjazdu z garażu. Rozwiązanie jest proste. Przed położeniem właściwego chodnika lub kostki brukowej, albo przed wykonaniem wylewki betonowej, w określonych miejscach należy zainstalować maty grzejne. Takich mat jest wiele do wyboru i chociaż większość z nich przystosowana jest do ogrzewania pomieszczeń, to znajdą się również takie do zamontowania na zewnątrz. Sklasyfikowane są one jako gruntowe. Przy podjazdach wystarczy ułożenie maty w miejscach odpowiadających tym, na które najeżdżają koła samochodu. Dzięki temu w śniegu powstają dwie suche koleiny, a wydostanie się z garażu stanie się proste.

Jak instalować matę grzejną?

Maty układa się pod właściwym pokryciem powierzchni podjazdu, ale trzeba pamiętać o pozostawieniu końcówek, które muszą być włączone do źródła zasilania. Korzystając z odpowiedniego sterownika, można zaprogramować, aby uruchamianie ogrzewania następowało np. na pół godziny lub godzinę przed planowanym wyjazdem. Dzięki temu energia nie jest pobierana bez potrzeby, a system staje się bardziej ekonomiczny.

Podstawowe zasady montażu maty grzewczej są następujące:

  • przygotowana podsypka musi wynosić minimum 3 cm,
  • piasek do podsypki musi być bardzo starannie oczyszczony z kamieni,
  • pokrywająca ją kostka brukowa lub wylewka powinna mieć minimalną dopuszczalną grubość,
  • powierzchnia pod matę grzewczą nie powinna być ryflowana.

Podgrzewanie podjazdów można ograniczyć jedynie do pasów jezdnych lub do całego ich obszaru. Warto pamiętać, że im głębiej znajduje się mata, tym dłużej trwa nagrzewanie powierzchni i tym więcej system zużywa energii.